Syahirah: dot. dot. dot.

Entry About Shout Follow D'Board
 reader(s)

  • Hi ho! Need to know bout me? Seriously?


owner

Contact Me

10:49 PM | 0 Cloud(s)
dot. dot. dot.

apa guna kawan kalau tak menegur kesalahan kita.
apa guna kawan kalau cuma ada bila senang, bila susah entah ke mana.
apa guna kawan kalau tak boleh nak dengar masalah yg kita hadap.
apa guna kawan kalau tak saling mengingati?
kawan or more to sahabat.
tapi, aku pernah ada, kawan yg menganggap teguran sebagai tanda permusuhan.
lepas kena tegur sikit, dia pulak tak tegur aku. haha! bagi aku, itu memang kebudak-budakkan sangat.
dan aku, bukan nak putuskan silaturrahim. orang dah taknak berkawan nak buat macam mana.
asalkan, hak aku dah lepas.

Hukum memutuskan hubungan silaturahmi adalah HARAM dan termasuk DOSA BESAR.

"Kita sering diingatkan supaya berhati-hati dalam memilih kawan. Rakan yang baik akan membawa kebaikan, sebaliknya yang jahat membawa kemudaratan. Persahabatan Nabi Muhammad S.A.W dengan Saidina Abu Bakar adalah ikatan persaudaraan yang perlu dicontohi umat Islam. Mereka sama-sama terbabit dalam perniagaan sehingga menjadi sahabat karib. Kedua-duanya mempunyai akhlak mulia, sama haluan dalam perjuangan sehingga terjalin kasih sayang dan kemesraan."
 sekian. assalamualaikum :)
salam sayang. syirahusna

0 Comments: