Syahirah: What course?

Entry About Shout Follow D'Board
 reader(s)

  • Hi ho! Need to know bout me? Seriously?


owner

Contact Me

5:59 PM | 0 Cloud(s)
What course?


Just now, aku bukak fesbuk, ada orang post pasal budak paling muda di Arab jadi doktor.
Hebat betul dia. Aku teringat Along Izham cakap kat aku, ''tak payah la ambik kos medik. Takde life, sibuk manjang, dah la kau tu pempuan.'' Tapi dia suggest aku ambik dentist. 
YA. Dia ni aku curious jugak. Tapi aku percaya. Along ada banyak pengalaman along the way he work as MA bahagian emergency on call dulu. Tapi sekarang bahagian ICU. 

Hala tuju hidup ni tah ke mana aku pun tak tau. Ape aku nak jadi bila besar nanti. 
Nak jadi doktor? Jurutera? Cikgu? Pensyarah?
Tapi apa yang sebenarnya ramai orang nak, 1) Hidup senang 2) Duit banyak 3) Rumah besar dsbg lah. Buntu.



Tapi,ape yang aku tau, sekarang kena study betul-betul, so nanti tak payah pening-pening nak jadi ambik kos ape bagai. Cakap tak sesenang membuatnye. -.-
Dan, jangan memberatkan kepala kau ambik lagi satu subjek yang tak masuk SPM. Shit!



0 Comments: