Syahirah: Seminggu Ber-Hari Raya!

Entry About Shout Follow D'Board
 reader(s)

  • Hi ho! Need to know bout me? Seriously?


owner

Contact Me

9:14 PM | 0 Cloud(s)
Seminggu Ber-Hari Raya!

Assalamualaikum.
Tak jawab dose. Kalau jawab sayangg.. (pinjam tagline yea kak Maghia!)

Raya tahun ni memang TERSANGATlah sibuk. Dari 1 Syawal sampai lah dah 5 Syawal ni.
Memang tahun Terbaik Raya macam Boboiboy tuuhh.
Kawan-2 yg jauh2 semua dah pakat balik kampung. Ape lagi, bile dah jumpe merayap lah jadinye.

Di sini TENTATIF PERJALANAN nya -->

1 Syawal
Bermula di rumah. Dan tertanya-2 nak pergi ke mana. No idea lah. Jadi, kite balik kampung kejap. Pergi rumah sedara-2 sebelah ayah. Motif balik lambat: 'Ketua Penjalan' balik raya ke-2. Kami pun raya sendiri-2 jelah. Lepas ke Sg. Manik, Teluk Intan. terus ke Beruas. kemudian ke Ayer Tawar pulak. Pusing dan pusing sampai lah ke rumah sendiri balik.


This is my Family! Hye there!


Aku je tetibe action camtuh. *abaikan.


Dengan family kakak sedara aku. Jarang jumpa weyh!


2 Syawal
Pagi-2 mak dah kejut. "Mai tolong mak masak! Sat lagi ramai orang nak mai." HAHA 
So, aku pun dengan rela hati pergi jelah. Bukan ade buat ape pun. Tapi, before aku pergi ke dapur, aku baru ingat ade janji dengan kawan nak pergi beraya. Ape lagi, tak jadi lah tolong mak. Aku pun siap-2 pegi la ke rumah kawan aku yang kire paling dekat lah. Then, diorang pulak datang rumah aku. Sampai-2 rumah, Ade dah sedara aku sampai. Tapi ni yang unexpected. Orang lain yang habaq nak mai, orang lain sampai dulu.



Ni mami  Tepen mari.. (tepen=Taiping)

Kulaan Banjar.



Malam tu pulak aku balik kampung. Semua yang datang ni balik ke sg. manik buat BBQ . Sape taknak weh. Aku pun nak join jugak! Kemas rumah sikit-2 then terus balik kampung.

3 Syawal
Ada kenduri dekat Kuala Kangsar (KK). Abang sedara belah emak. Dari sg manik balik rumah, terus ke KK. Dah la jumpe kakak-2 sedara aku punya la ramai, dan-2 tahun ni jugak semua dapat baby. Sampai 3 orang lagi.


Kini mereka adalah ibu mithali. LALALA~


Macam-2 ragam budak-2 tu weh..
Lepas tu, ade pulak BBQ dekat rumah kire sedare la jugak. Memang 2 hari berturut lah aku berBBQ. Bukan senang nak berkumpul ramai-2 kan.


Pergh! AYAM!!

Dan masing-2 lepas habis makan-2, balik ke rumah. Ada makcik aku dari kedah mai. Tak bawak baju punya pasai, balik la kedah.

4 Syawal
Pi beraya rumah BFF ku! Mardhiah Hasan,Izati Ridzuan dengan Fizi Helmi. Thanks ye korang bagi aku makan banyak-2!
Nadrah jugak sebab bagi pinjam moto dia buat merayap. HEHE

5 Syawal
Beraya lagi dekat Kampung Tersusun Batu 8. Habis rumah cikgu-2 kami serang. Bukan selalukan cikgu?


Rumah Cikgu Mior


Rumah Cikgu Mariam / Megat


Tuan rumah kire ape tuhh? HAHA 
Then,pusing punye pusing. Memang letih la satu hari berjalan. Non-stop beb makan!

6 Syawal
Sekarang giliran rumah aku pulak diorang serbu. Memang ramai la aku jemput, Aku risau makanan tak habis je. Tak ke membazir namanya? Mi kari pulak tuh! Last-2 tak cukup la pulak. Nasiblah kedai dekat je nak beli barang. Semua kawan-2 lama, sekolah rendah ade datang. Bukan senang nak berkumpul. *Again ayat sama.
Tapi yang penuh nye, lelaki je lah. Korang memang  terbaik! Yang perempuan, paham-2 jelah. Payah nak keluar diorang kate. Whatever lah kan. Pape pon, terima kasih sudi datang.


Mior (bajumerah) penggemar mi kari masakan mak aku sampai mintak bungkus. Thanks alot!


Dont know what she had  done to my phone. Lalala~


MRSM dude. Areef and Fizi
(tangan ke dada mata ke atas. daa~)

My besties sister ever!


They are my besties ever. Caayaanng korang!


Like my lil' sis. HAHA
Jangan maraa aa~


7 Syawal
The day for my parent to invite their friends after mine.
Jemput jiran-2 dekat rumah je. Zati dgn Dania pun ada datang jugak. Disebabkan tak dapat datang sebelum ni. Then, aku pegi keluar beraye kat rumah Areef pulak. Bihun sup! yumyum.


Thats all the story of my RAYA for a week. Not a COOL as yours derr.
Duit raya? Quiet awesome! Got RM300 at this age is like precious. (macam la tua sangat kan) HAHA
OKE daa~ 

0 Comments:




This is my Family! Hye there!


Aku je tetibe action camtuh. *abaikan.


Dengan family kakak sedara aku. Jarang jumpa weyh!


2 Syawal
Pagi-2 mak dah kejut. "Mai tolong mak masak! Sat lagi ramai orang nak mai." HAHA 
So, aku pun dengan rela hati pergi jelah. Bukan ade buat ape pun. Tapi, before aku pergi ke dapur, aku baru ingat ade janji dengan kawan nak pergi beraya. Ape lagi, tak jadi lah tolong mak. Aku pun siap-2 pegi la ke rumah kawan aku yang kire paling dekat lah. Then, diorang pulak datang rumah aku. Sampai-2 rumah, Ade dah sedara aku sampai. Tapi ni yang unexpected. Orang lain yang habaq nak mai, orang lain sampai dulu.



Ni mami  Tepen mari.. (tepen=Taiping)

Kulaan Banjar.



Malam tu pulak aku balik kampung. Semua yang datang ni balik ke sg. manik buat BBQ . Sape taknak weh. Aku pun nak join jugak! Kemas rumah sikit-2 then terus balik kampung.

3 Syawal
Ada kenduri dekat Kuala Kangsar (KK). Abang sedara belah emak. Dari sg manik balik rumah, terus ke KK. Dah la jumpe kakak-2 sedara aku punya la ramai, dan-2 tahun ni jugak semua dapat baby. Sampai 3 orang lagi.


Kini mereka adalah ibu mithali. LALALA~


Macam-2 ragam budak-2 tu weh..
Lepas tu, ade pulak BBQ dekat rumah kire sedare la jugak. Memang 2 hari berturut lah aku berBBQ. Bukan senang nak berkumpul ramai-2 kan.


Pergh! AYAM!!

Dan masing-2 lepas habis makan-2, balik ke rumah. Ada makcik aku dari kedah mai. Tak bawak baju punya pasai, balik la kedah.

4 Syawal
Pi beraya rumah BFF ku! Mardhiah Hasan,Izati Ridzuan dengan Fizi Helmi. Thanks ye korang bagi aku makan banyak-2!
Nadrah jugak sebab bagi pinjam moto dia buat merayap. HEHE

5 Syawal
Beraya lagi dekat Kampung Tersusun Batu 8. Habis rumah cikgu-2 kami serang. Bukan selalukan cikgu?


Rumah Cikgu Mior


Rumah Cikgu Mariam / Megat


Tuan rumah kire ape tuhh? HAHA 
Then,pusing punye pusing. Memang letih la satu hari berjalan. Non-stop beb makan!

6 Syawal
Sekarang giliran rumah aku pulak diorang serbu. Memang ramai la aku jemput, Aku risau makanan tak habis je. Tak ke membazir namanya? Mi kari pulak tuh! Last-2 tak cukup la pulak. Nasiblah kedai dekat je nak beli barang. Semua kawan-2 lama, sekolah rendah ade datang. Bukan senang nak berkumpul. *Again ayat sama.
Tapi yang penuh nye, lelaki je lah. Korang memang  terbaik! Yang perempuan, paham-2 jelah. Payah nak keluar diorang kate. Whatever lah kan. Pape pon, terima kasih sudi datang.


Mior (bajumerah) penggemar mi kari masakan mak aku sampai mintak bungkus. Thanks alot!


Dont know what she had  done to my phone. Lalala~


MRSM dude. Areef and Fizi
(tangan ke dada mata ke atas. daa~)

My besties sister ever!


They are my besties ever. Caayaanng korang!


Like my lil' sis. HAHA
Jangan maraa aa~


7 Syawal
The day for my parent to invite their friends after mine.
Jemput jiran-2 dekat rumah je. Zati dgn Dania pun ada datang jugak. Disebabkan tak dapat datang sebelum ni. Then, aku pegi keluar beraye kat rumah Areef pulak. Bihun sup! yumyum.


Thats all the story of my RAYA for a week. Not a COOL as yours derr.
Duit raya? Quiet awesome! Got RM300 at this age is like precious. (macam la tua sangat kan) HAHA
OKE daa~