Syahirah: Clean-up Time!!

Entry About Shout Follow D'Board
 reader(s)

  • Hi ho! Need to know bout me? Seriously?


owner

Contact Me

2:04 PM | 0 Cloud(s)
Clean-up Time!!

As salam.. hye

Suda 3hari aku kt Kedah and smalam pkul 11.30mlm baru smpai rumah. Alhamdulillah xde jam mcm sbelom ni family aku pg ke sana. Engat lagi sblom btolak ke Kedah bilik aku dtinggalkn dgn agak bsepah..huhu blogger-emoticon.blogspot.com

So, disini aku nak kongsikan sket cara-cara mngemaskan bilik dgn cara yg btol.. (mcm tak reti nak kemas blik jek.kui3) blogger-emoticon.blogspot.com

-Pastikan katil korang telah dikemas trlabih dahulu. Ini sgt penting dilakukan sebelum memulakan kerja2 lain seperti menyapu halaman dan mengemop lantai..

-Pastikan baju yg telah korang dibasuh dan dilipat, disusun dalam almari. Baju hendaklah disusun dengan kemas dan rapi.

-Pastikan baju2 korang yang ingin dibasuh tidak dikumpul di dalam bilik. Kalau tak nanti bersepah, dan juga akan menimbulkan bau yang kurang menyenangkan.

-Pastikan tuala korang berganti 3 hari sekali! Dan untuk orang2 yg memang amat sukar untuk mengamalkan tips ini. Sila cuba sedaya mungkin. Basuh tuala anda sesudah 3 hari dan gunakan tuala baru. Juga pastikan tuala anda tidak bergumpal, kerana ia akan mempercepatkan proses pembentukan tahi lalat.

Ingat tu!! blogger-emoticon.blogspot.com

Dan skarang aku nak pegi clean-up kamar tidurku dulu..
Bubye.. blogger-emoticon.blogspot.com


blogger-emoticon.blogspot.com syirahusna...

0 Comments: